Rabu, 22 September 2010

Raja jugak la....

Raya kali ni macam biasa je...x la best sangat. Tak macam la bloger2 lain yg tayang gambo keluarga, gambar aksi2 manja di sisi asben, gambo2 aksi anak2 permata hati.......raya saya betul2 biasa aje...."stop"
tapi Marhaban tetap la Marhaban....seronok duduk kampung ni. Dapat bercampur, berkenal, beramah ngn jiran2 ngn orang kampung.....semua kata ngn saya" ooo ni menantu Cik Mos"..."ooo ni isteri Ading " dan lebih haru" ooo...ni mak adibah n aiman". Nampak sangat dalam rumah ni...saya la orang yg paling tidak dikenali sekali...." malu or pemalu" he he he paling x leh handle " eeemmmmm lain menantu Cik Mos yang ni...." ehem2...lain??? saya rasa saya vouge la...
 kronologi raya saya....pas siap masak raya...saya balik semencu...jumpa kakak2, adik2 dan mak abah...gosip2...kompol2...pagi raya dah balik umah. Raya ngn Mak dan anak2. G kuburan...balik siap2 tunggu sedara mara Asben datang....ya...sangat2 ramai...berperingkat2...sehingga mak kena masak lontong lagi....dan raya kedua abg Ismam iaitu anak mak yg no 2 datang....meriah gila...anak dia ada 6....best sangat2. Saya sayang BIRAs saya yang bernama ASMIADA ini. Raya ke 3 balik layang2..jumpa atok2 dan Kakak Ading dari kedah balik....Mak sangat Gembira. Lega hati saya... G Batu Pahat...jalan2. Raya ke 4 balik umah. Raya ke5 dan ke 6 saya sibuk marhaban.....

persiapan marhaban pukul 8 pagi...
sarap mee hoon goreng
plus air teh panas...

Mak Mertua Saya....comel kan?

marhaban ya marhaban....

makan makan makan kat umah tengah

makan makan makan kat hall

makan makan makan kat dapo...

mari marhaban umah yang lain pulak


Selama 3 hari kami marhaban...Jumaat, Sabtu dan Ahad. Sehari 20 buah rumah...ha ha ha dah x makan dah...main cicah2 je makanan. Aiman n Dibah sibuk collect duit raya. Mak la suka sangat sebab taun ni menantu serta cucu dia ikut serta....senyum aje. Mak suka ...saya pun suka la.

sekarang ni dalam kepala dok pk nak buat ke tak open house utk kawan2 SMKTD. Belum buat keputusan lagi...pening la nak pk masak apa...Laksa Johor ke Soto?
entah la....yang paling penting Ahad ni nak raya Singapore....yeay.....

Macamana marhaban dan rumah terbuka kawan2? seronok x?
                                  

Tiada ulasan: