Jumaat, 17 Jun 2011

Perempuan

Assalamualaikum
Agaknya kita dah terlalu banyak membaca. Terlalu banyak nengok drama kat tv. Tapi kesimpulanya....semua dugaan hidup. Macam cerita Anissa. Sedihnya bila kawan sendiri buat macam tu. Kawan yang dipercayai. Kawan yang tempat melepaskan kupu2 dalam perut. Buat hubungan ngn suami. Kadang2 geram, terpikir gak..Ada ke org jahat macam tu? Dah tentu lah ada. Ya Allah, berat sungguh dugaan.
Tapi perempuan selalu mengalah. Selalu memaafkan. Selalu terlupa pada kesedihan. Selalu mengharapkan perubahan. Selalu leka. Selalu terluka. Bukan pada orang lain, jadi juga pada diri sendiri. Bila tengok keadaan perempuan yang digula2an...dalam tv la...eeee.. sakitnya hati. Keluar la Persoalan, kenapa maafkan? Kenapa dah lupa? Kenapa g2?...tapi sebenarnya perempuan memang macam tu. Rakan sejawat kita kata kita cepat cair ngn asben. Kita cepat termakan pujuk. Entah la, kita rasa kita malas nak bersakit hati. Rasa x selesa. Rasa x best. Sebab tu kita cepat cair. Cepat maafkan. Cepat makan pujuk. Setiap hati yang Allah jadikan Adalah untuk bahagia. Mencari bahagia. Berbahagia. Memang dah terkaji oleh psikology2...hati yang bersih, hati yang memaafkan, hati yang positif Akan mencapai bahagia. Perempuan Lebih cepat bahagia. Macamanapun dugaan hidupnya, tetap bertabah, bertahan untuk membahagiakan hatinya.

Kita sangat kagum ngn perempuan yang Akan selalu mengalah dalam membahagiakan orang lain. Kita memang cepat ngalah...tapi bukan dengan kita makan hati. Ada perempaun yang dah terang2 sang suami membinasa hatinya. Tapi tetap bertabah dan bertahan. Kita memang cukup respek ngn perempaun yang begini. Rasa2nya kalau duduk berbual2 tu...dah terbau2 surga. SubhanAllah. Beraninya perempuan begini menempuh hidup. Mengatasi dugaan hidup.

Tapi kita juga kagum dengan perempuan yang dapat menguasai sang suami sedara Total. OMG. Beruntungnya....sehingga sekecil2 perkara pun mendahului isteri. Kadang2 kita rasa...best betul bila semua keputusan di buat perempuan@ bini. Syoknya ea..bila boleh arah itu ini dengan nada "ngarah" sang suami.kagum kan. Tapikan...kita cepat muak..bila ditanya..terutama kepada sang suami..jawapannya..."mana a abg tau.." " ikut awak la.." eee...aje ke bala! Bodoh beno...semunya x tau. He he he emo.

Banyak lagi nak taip, tapi mata dah kelat,
Inshallah kita sambung lain Kali....

Tata





- Posted using BlogPress from my iPad

Location:Pengerang,Malaysia

Tiada ulasan: