Isnin, 15 Oktober 2012

Kejadian ngeri d pantai2 pengerang

Assalamualaikum
X tau apa nak jadi dah sekarang ni..
Macam dh bisu agensi2 kerajaan ni. Kami bukan nk apa..nak penerangan je. Kenapa jadi mcm ni, kenapa ikan jiun, kenapa ada buih keping2...why???



Mula2 ikan mati berjemaah di persisiran pantai sg kapal sampai pantai tanjung datuk. Saspen x? Dah la kami ni makan ikan dr nelayan2 kecil. NGO dah hantar sampel ke jabatan Perikanan, dlm masa 2 minggu katanya keputusan baru keluar. Tunggu org kampung pulak kot mati berjemaah. Sebab tu la dh ready tanah kubur beso2 kat pungai. Seyes bahabi!
Sebenarnya bukan ikan je mati...hanjing dn kucing pun mati bersama2 ikan. Cukupkan saf gamaknya.
Ya la..mesti hanjing2 n kucing2 tu gumbira nengok ikan berteraburan kat pantai. Rezki bergolek. Makan...mati. Kan hanjing n kucen x de akal....nasib nelayan ni x kutip ikan2 ni. Kalau x????
Emmm x abis lagi pasal ikan...nengok2...



Nampak tak buih2....geli nengok kalau live. Kat gambo dr FB ni macam cumils je ek? Jangan la bayangkan mcm lagu arwah sudirman dan kak nita tu.." bercanda disisiran pantai..awww" x ok x!
Ini lain..geli! Geli gila! Muntah! Uwek...



Berbuih yang berkeping2 pulak! Apa ni? Apa ni? Orang kg bingung. Mungkin hasil sampingan tambakan pasir kat laut kot. Pun jabatan perikanan, jabatan alam sekitar senyappppp. Entah la...

Ni la fenomena pengerang sekarang. Sedih hati kita, macam x de pembelaan langsung. Nak harapkan wakil2 UMNO...x dapek la kot. Semua jenis diam....nape ek?
Nasib la negara ni negara demokrasi. Ayuh warga pengerang..kita pertahankan tempat tinggal kita...eh.

*semua gambar dari FB anak pengerang*



Cantik pulak tudung fareeda ni. Eh.

TaTa.
- Posted using BlogPress from SUHAILA iPhone 4

Location:Pengerang,Malaysia

7 ulasan:

permatabiru berkata...

banyaknya ikan dah mati..klu manusia yang makan xtahu la apa nak jadi kan..scarynye..

Mila@Rimbun berkata...

minta tv3 buat laporan lah... kekadang dah masuk TV baru miker ni sedar skit

TeacherAzimah berkata...

mula2 isu serius tetiba ada gambar tudung fareeda hahaha..ok xnak tempah ke? murah jer hehehe :-)

Salmiza berkata...

Ish x tau pun cite psl ikan tu... Esok cer cite..

Cis.. Gmbo bwh tu xde kena mgena lgsg! Kejis...

TeacherAzimah berkata...

Cikgu su..sy x dpt pun email dr cikgu? Email lg sekali ya... Azima03@yahoo.com
Xpun sms or whatsapp jer 0133854774

cikgu su berkata...

Azima03@yahoo.com
Ke
azima03@yahoo.com

Kita bg gambo...

ellynadyra berkata...

Dlm pada duk kata isu pengerang ada gak iklan tudung tuh! Cettttt!