Rabu, 25 Februari 2009

Dilema nyer......

Salam....

Hari ni ada extra class PMR mathematics. Murid2 dalam kelas nie dibahagikan mengikut Headcount ( cikgu2 faham la nie...HC ) so...ramai sekali budak2 cina. Its ok la, because very easy to teach....explained the previous topic lebih kurang....bagik soklan....diaorang buat....diam je...bagus2....tak le penat...extra class 3 jam pun leh...he he he....tapi dilemanye bukan itew....masa nak balik around kul 3.45 la...aku pun g la pejabat...tiba2, nana tegur " kak su, amik surat ea...urgent" " Ha surat..dr mana?" aku tanye.." dari Yang Di-Pertuan Agong"..." Hah!" saspen nie....sebenarnye aku dah dapat duga dah surat apa....bukak2...sah surat dari LPM...yang buat mataku perpinar2 ialah melihat tarikh panggilan mesyuaratnye...

Tarikh: 9hb -13 hb Mac 2009
Tempat: Hotel Sea View, Kuah, Langkawi
bla....bla...bla....

ala....nape time nie....kan suamiku akan kembali kepangkuan...ala...macamana nie....pk2 punya pk...call la pegawai..." Cik Zue...ada meeting ea.........kat Langkawi.....pada......" Jawabnye " Ya Pn. Suhaila" ..." Cik Zue...blh tak kalau Saya tak pegi"..." kenapa Puan?"...em nak cakap ke? " Sebenarnye suami saya..................................." cool je dia jawab " Pn. Suhaila....satu Malaysia harapkan Puan....untuk buat ..................................., jadi tak boleh la...sebab2 peribadi macam nie nak menarik diri" Jawapan yang telah di duga " ala....( versi menggoda...." boleh la Cik Zue....kesian kat saya"...dengan tenang Cik Zue jawab" Ala...Pn. Suhaila tidak boleh la...kita jumpa kat sana ya...tiket flight dah saya bookingkan" .....terdiam jap...." ok la...macam nie...saya bincang dulu ngan pegawai atasan Math& Sains dulu ya....tapi Pn, jangan mengharap"..." Eh...ya ke? Terima Kasih Ci k Zue...baiknye Cik Zue ( versi mengampu )..." Ya....jangan mengharap...saya agi jaminan 0.01% je"..." Hah!" (@#@$^&baik tak payah kan?)

Cemana nie.....tak pe la...bincang ngan suamiku dulu la...mintak2 dia faham ngan kerja aku nih.....cikgu la katakan....emmm dilema...dilema...betul2 dilema........fening la.....

Tiada ulasan: