Ahad, 7 Ogos 2011

N3 puasa ke 8

Assalamualaikum.
Lama ea kita x buat n3. Bukan malas, tapi tak sempat semadang. Entah apa yang disibukkan sangat. He he he. Sebenarnya bila asben ada, kita memang jadi sengal. Jadi manja. Jadi MALAS!!
Alhamdulliah ea..dh 8 hari kita puasa. Aiman n Adibah pun sama berjaya puasa selama 8 hari ni. Sayang anak2 mama. Lebih2 si Aiman yang banyak angin tu. Tapi puasa ni buat aiman sabar.




Kita masak soto. Semua orang makan, Aiman je yang x makan. Aiman ni pelik sikit perangainya. Tak suka makan makanan yang pelik2 kat mata dia. Masa buka ni kita suap dia makan, dia makan sambil nanges. Emm sampaikan mak kata, pasni masak Nasi je..sebab Aiman kata dia cuma nak buka Nasi yang putih, sebab Nasi yang putih tu bagi Aiman Energy. Geram je kita. Kita yang buka x reti nak buka Nasi. Nanti kita kenyang, masa terawikh kita ngantuk!!

Sepanjang puasa yang 8 hari ni, kita masak untuk berbuka. Kita pernah buka mee sup, mee hoon sup, soto ayam Dan mee rebus tulang Dan ayam panggang blackpepper. Baki hari 2 hari lagi dah pastilah MIL yang masak. Ngeee.
Kalau yang mee-mee mesti kita yang masak. Hari ni, kita verangan nak masak mee Kari la..tengok la nanti. Kita pening memikirkan pasal Aiman nak makan apa. Kita yang tak taunak masak lauk. Tapi teringin pulak nak masak ayam masak Palembang. Rasanya kita dh banyak baca blog2 masakan yang masak ayam Palembang ni. Macam cara gak kan...sayur Kailan goreng dan kuih cara berlauk. Yeah!!!!! Verangan kan x kena bayo...

Tata.

- Posted using BlogPress from my iPad

Location:Pengerang,Malaysia

Tiada ulasan: