Jumaat, 2 September 2011

Beraya...


Assalamualaikum..
Wah wah wah...penat eh Raya. Kita x sempat la nak kemana. Al- maklum aje la...mak mertua ddk sekali ngn kita...maka kita Akan beraya di rumah aje....Sebab anak2 saudara mak Akan beraya ngn mak...



Abang ipar dah balik ke rumah kita sejak ari sabtu. Suka. Abang ipar duduk sg.buluh. Anak enam ko... Rich rumah kita. Biras kesayangan kita ni sangat2 ringan tulang. Makanan Raya , kak as yang masak. Hebat kan?? Mak memang senang2 serah tugas masak pada Kak As. Kita??? Takut mak nak soh masak. He he he ....



Tahun ni kita dapat beraya ngn hubby. Dah 3 taun x Raya sama. Ada sikit rasa jangal...tapi anak2 sangat happy. Tema taun ni kale kelabu. Mak kurang berkenan. Tapi....kita yang beli..mak terima je la...kita rasa cantik...tengok...cantik kan? Kan?



Bahagia mak dikelilingi anak2 lelaki n cucu2nya. Masa ni kak Masni lum sampai. Anak perempuan mak bertolak Dari Perlis, malam Raya. Kesian gak...tapi itu pilihan yang Ada. Derang sampai rumah kita maghrib Hari Raya. Masa tu kita x de...kita balik semencu. Raya ngn Mak & Abah & kakak2...& adik2..



Adik beradik kita datang umah kita..riuh rendah...x cukup kaki tangan nak melayan 23 org saudara. Masa ni jugak la sedara belah suami pun datang...kita kira Ada 57 orang x termasuk keluarga sendiri. Alhamdulliah. Rezeki Dari Allah.



Sempat juga curi masa beraya di rumah kak Econ. Makan tengahari. Hahahaha....masa ni kak Masni ikut beraya. Sempat beraya 3 buah rumah aje...sebab dah dapat panggilan telefon..." anak sedara mak dr pahang dah sampai" memang taun ni ramai sungguh yang beraya di rumah kita...sampai Raya ke 4 pun masih penuh rumah dikunjungi tetamu. Sampai Hari ini...kuih Raya kita sudah habis...tinggal yang orang bagi aje...yahadoi...bila nak buat kuih ni...



Adegan menghantar tetamu balik....elok beno la tu..bertenggek kat Pago...kak Masni, mak, kita, kak As Dan Abg Is...
Malam ni pun ramai lagi yg bertandang. Betul2 kita lepak tapi seronok....



Terima Kasih pada kak Ning Dan Abg mie...sanggup datang umah kita yang jauhhh ni. Ni kakak ke dua kita...laki bini polis...suka sangat kita derang dapat sampai umah kita...



Lagi insan istemewa dalam hidup kita. Kak Long Dan Abg mail. Nampak x kerongsang kak long tu?? Dia dah bagi kita. Sebab jarum shawl yg sonita bagi dia amik....galang ganti katanya....kak long kak long...



Keluarga kak Masni yang mak tunggu2. Alhamdulliah selamat sampai...dah dh balik pun bertolak ke Perlis. Semoga kak mas sekeluarga selamat sampai. Anis pulak nk amik exam upsr..semoga sukses!



Anak2 saudara kita....dah besar2...dah cantik2...dah ensem...azreen, shahira n isa. Semua gedikss !!!



Baby Adiff yang comel melampau!! Suka aje kalau mintak cium....wangi pulak tu...rasa nak gigit je...



Wajah kesayangan kita....Aiman Aqil....suka sangat dia dapat beraya ngn sepupu naik basikal...g kedai beli aiskerim dgn sepupu...main bola...main computer..main iPad...semua ngn sepupu2Nya..mama dilupakan...



Eysha....si kenis yang paling menghiburkan hati kita...janji nk tinggal ngn kita...tapi mak abah dia x bagi....kesian eysha x dapat duduk ngn Cik Su...



Kakak Dan Adik kita....he he he x boleh nak digambarkan dengan kata2..kegembiraan kita bila derang sampai beramai2 kat rumah kita. Syukur. Malam tu kita sempat masak, Kari ikan, sayur kacang Dan goreng ayam berempah. Semua habis. Alhamdulliah.



Abang Ipar depan umah kita. Terima kasih abg man...sentiasa memberi sokongan pada kita. Sudi datang umah kita...budi baik Abg Man...inshallah Allah Akan balas. Amin.



Sekarang rumah kita dah sepi. Sunyi. Sepi. Semoga kegembiraan yang kita kecapi ini Akan melekat dalam hati Dan memori. Jam 6petang..kak Mas bertolak balik...Dan pukul 10.30 malam...Abg Is bertolak balik ke Kl. Kita betul2 sunyi. Semoga syawal tahun depan sama indah dengan tahun ini. Amin ya Allah.

Kita nak mengucapkan kan selamat Hari Raya...Maaf zahir Dan batin kepada semua....

Alhamdulliah

( baru pasan xde gambo kuih Raya....dah abis pun kuih...)
Tata.
- Posted using BlogPress from my iPad

Location:Pengerang,Malaysia

7 ulasan:

CT berkata...

Wah seronoknya beraya...kita dh keja :)

Jom masuk blog kak CT > http://batulesung.blogspot.com

CT berkata...

Tkasih ya...dtg blog akk..rajin2 dtg eh blog akk :)

Nina Suria berkata...

salam lebaran eni
seronoknya dpt menikmati suasana raya yang hijau, jelesnyer kita :D

dikesempatan ini kakmOn mohon ampun dan maaf jika ada kata2 yang menghiris kalbu.

maaf zahir dan bathin
xoxo

Nina Suria berkata...

ooops ampun sue, tersilap letak nama daaar hikhikhik mata nie dah bergemalapan, zzzzzzzzzzzzz :D

maaf zahir dan bathin sue

Hamizah berkata...

jeles tengok kak su beraya dgn family!!!!!!!!!

cikgu su berkata...

Kak mon...
Kita lagi teringin nengok umah kak mon secara live. Jaga2 ya..su sag kompol Wang nk ke tempat kak mon

cikgu su berkata...

Mizah...selamat Hari Raya....
Awak lagi kelasss Raya oversee U...