Rabu, 14 Oktober 2009

Mertua Vs Menantu

Terpanggil dengan n3 sayang ibu / Intan pasal mertua ibu mertua
Dulu saya kenal ibu mertua setakat ujung2 minggu...bila balik kampung..
Sekarang saya dah tinggal sebembung dengan mak mertua.
Mesti orang heran kenapa saya begitu BERANI tinggal ngan mak mertua semetelah lagi suami tak duduk sekali? Jangankan rakan2 even mak dan pak saya pun dok tanya dan heran2. Almaklum la...anak mak dan pak ni bukannya rajin dan sangat tak pandai masak.
Saya memang BERANI duduk dgn mak mertua kerana
1. Mak mertua sangat baik...
Bila saya bangun kul 5 pagi utk siapkan sarapan pagi, mak kata tak payah la...bia mak siapkan
Bila saya beli makanan tgh dari kantin...mak kata tak payah...bia mak masak tgh
Bila saya nak buat kuih petang2...mak kata..mak dah siapkan makanan/kuih dalam peti sejuk
Bila malam...saya tinggal makan malam sambil buat2 sibuk suapkan anak makan.
Mak mertua saya sangat baik...
2. Semua rahsia mak mertua dia suka nak cerita ngan saya...berbanding anaknya sendiri..
suamiku...kih kih kih...selalu dia jeles...
3. Mak mertua saya sangat rajin
Bila dia memotong baju tempahan...dia akan tanya saya..ada tak baju saya yang dia boleh
potongkan??? Saya buat2 malu kucing dan kata ada....dan mak akan jait sampai siap. Allah
saya sangat sedih tetapi SUKA.
4. Mak mertua saya perihatin...
Kalau saya lambat bangun untuk g kerja...mak akan masuk bilik dan kejutkan saya dengan
dengan lemah lembut sekali
Kalau saya x sempat gosok baju anak2 mak akan tolong gosok...malah kadang2 tudung saya
sekali mak gosokkan sementara saya sibuk make-up...
5. Saya sayang mak mertua saya sama macam saya sayang mak saya...sebab tu la mak mertua
saya pun sayang saya.....

Kesimpulanya saya masih saya walaupun saya duduk ngan mak mertua...
Kesimpulannya...mak saya kata..saya memang baik.
Kesimpulanya saya sangat beruntung bermak mertuakan mak mertua saya...
Kesimpulannya alhamdullilah ya allah.


Saya berharap dan berdoa supaya kesenangan hidup satu bumbung dengan mak mertua akan berkekalan.
Saya berharap dan berdoa supaya sikap dan kasih sayang saya terhadap mak mertua saya akan berkekalan. Amin.

N3 akan datang saya akan ceritaka tentang tolak ansur antara kami....

5 ulasan:

salmiza berkata...

hehehe...
bagus....bagus....bagus.....

Ealyie berkata...

perghhhhh kak sue,
kite jeles hokehhhh ;p

suhaila berkata...

sal...
apa yang bagus?
oo..mak kak su msak sedap ea....
tak pe...esok2 akk bawak bekal sambal gireng lagik

elyy

mak mertua ely...
mana sama mak sendirik kan???
hi hi hi

salmiza berkata...

mak mertua??
ms kt kecik 'kencing beyarkkkk' mak yg cucikan...
mane sma mak sndr - mak mertua

suhaila berkata...

sal

carikan naufal mak metua eh...
soh dia cuci semua tu...
ahaks akahs...