Ahad, 9 Januari 2011

Mama!!! Nak Makan Roti Canai!!!

Assalamualaikum...
N3 patutnya di post pagi tadi..
tapi kita sibuk menaip RPT Kimia Tingkatan 4...ingat x kena ngaja kimia...
sekali kena lagi. Tak pe...kita dah mantap!!! wakakak. TIPU.
kekadang terpikir...alangkah senangnya njago sek rendah...MUZIK.
Gaji 4k...ngajo MUZIK. heaven Gila.
" Mama nak makan roti canai""
ya ya ya berbalik kepada tajuk n3....

Malam semalam kita dan anak2 main tepung...
" Mama nak buat Roti Canai...suka x?"
" suka 1000x"

Proses pengulian di lakukan oleh Mesen BM..
Tapi tu la...tang gentel mesen x leh buat...
lagu haru...gentelnya kecik2 sangat.
( pss: nampak x gelang jade tu...dah 5 taun tersekat kat situ...macam2 usaha dah buat nk tanggalkan dia...kecuali potong tangan dan patahkan jade...anak2 kata kena kuruskan badan...ish x releven kan??)













pagi2 tadi dah boleh makan dah roti canainya...

Disebabkan oleh gentelannya kecik...maka roti canai yang terhasil adalah cumils sekali..
but but  but....rasanya sodap.
Mak Mertua pn kata sedap....ecehceh padahal mak bersyukur buat pertama kalinya menantu ni buat sarapan....
ngeee....lain kali su buat sarapan lagi ea mak...












resepi asal biasa la dari mak mertua...cuma kita guna BM buat adun.
tepung gandum 3 cawan...air garam sikit, susu pekat manis 2 camca, air sejuk 1 cawan...
boh dalam BM......

2 ulasan:

Naqib Mohamad berkata...

PERGH! kene try ni hehehe

hasrul hassan berkata...

Salam .. uhh dah lama tak buat roti canai sendiri sejak tepun nek rega ni.

http://hasrulhassan.blogspot.com